Så mycket vilja, så lite tid

Åh vad skönt och äntligen vara hemma efter en dag som denna. Blev hämtad strax innan tio och åkte som sagt till Älvsjö-mässan där SACO-mässan hölls. Det är ungefär samma sak som gymnasiemässan, fast för universitetet. Har verkligen ingen aning om vad jag vill jobba med i framtiden överhuvudtaget, så detta gjorde mig bara mer stressad och ångestfylld. Usch och fy. Men har börjat fundera på en utbildning som låter väldigt intressant och är någonting jag skulle tänka mig att jobba med, har dock inte riktigt satt mig in i vad det riktigt innebär än så får väl se. Idag har jag även insett att jag vill göra så mycket som jag inte kommer ha tid för att göra, vilket är såååå tråkigt. Vill t ex bli skidlärare och jobba någon säsong uppe i fjällen, åka till Kanada och bli skidinstruktör. Jag vill testa på och jobba som Au Pair. Jag åka till USA och plugga på Santa Barbara city collage eller åka till London och få en utbilding i fashion merchandising & communication, vilket inte är någonting jag vill jobba med hela livet men som skulle vara roligt och testa på. Jag vill ta ett år och bara resa runt i Asien m.m samtidigt som jag vill utbilda mig i någonting som jag tycker är roligt och som kommer ge mig en bra framtid liksom. Utbildningen som jag kanske vill läsa är under fem år, så det är ganska lång tid men kommer nog vara värt det sen. Är så mycket jag vill göra, men kommer prioritera det viktigaste först och alltså blir det som det blir. Vill inte att mitt liv bara ska bestå utav skola och jobb, men det är ju trots allt det som är viktigt. Nu borde jag verkligen tänka ''You only live once'' och göra allt jag tycker är roligt innan det blir för sent.. Men sen kommer jag stå där om tjugio år i en etta, ingen utbildning, jobba kvar på donken liksom och leva på mina minnen, nä så vill jag inte heller att mitt liv ska se ut. Usch är så jobbigt allt det här, och att jag som 18-åring ska bestämma hur mitt liv ska se ut när jag är 40 är orimligt. 
Basically

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0